En wederom bedankt Ziggo!

En ja hoor, het was weer eens zover, Ziggo gooit z’n netwerk weer eens overhoop en deelt weer andere IP adressen uit waardoor al mijn sites ineens niet meer te bereiken waren. Waarom mot dit nou toch steeds? En waarom worden klanten hiervan nog steeds niet op de hoogte gehouden zodat ze op tijd hun A-records bij de DNS instellingen van hun domein kunnen aanpassen.

Nu heb ik het hele weekend geen bezoekers mogen ontvangen op al mijn sites, ik was er van het weekend niet, dus ik kon zowieso al niets doen. Ik ontdekte het vandaag toen ik de website statistieken ging bekijken. Bij controle bleken alle websites down te zijn. Snel het nieuwe IP adres opgegeven bij de domeininstellingen bij Strato, weer tig keer klikken voordat je bij de gewenste instelling bent. Die beheersite van je domein is echt een ramp, dat kan in mijn ogen een stuk eenvoudiger,

Maargoed, alles draait nu weer en hopelijk laat Ziggo het IP nu eens een keertje langer vast staan. Pfffff schijtziek word ik ervan en daar betaal je nou dik 60 euro per maand voor, maar de snelheid blijft al jaren steken op 40 / 4 Mbit. Toch maar eens kijken naar een ander alternatief wat misschien ook nog eens goedkoper is?